Road Trip to NY! Day 5 - On the Road

På onsdagen (20/4) gjorde vi oss iordning och packade ihop oss. Vi checkade ut från hotellet och gick en liten promenad längs havet. Sen hoppade vi in i bilen och började köra hemåt. Vi körde längs kusten och vid lunchtid stannade vi på en nationalpark och hade picknick vid havet. Och därefter körde vi resten av vägen hem! Vi var hemma i Newton igen 18.00.

Kramizar

Road Trip to NY! day 4 - Statue of Liberty and my Birthday!

På tisdagen (19/4) fyllde jag 17 år! Yaaay!! Några av sakerna jag fick i födelsedags present var ett iPhone skal, massor med Sharpie-pennor, ögonskugga och en klänning. Vi steg up 6.30 och gjorde iordning oss. Kl 9.00 checkade vi ut från hotellet och begav oss till New Jersey. Därifrån åkte vi färja först ut till Ellis Island och sedan vidare till Frihetsgudinnan. Ellis Island var dit alla immigranter kom först när de kom till USA. På ön nu var det ett stort museum med utställningar om varför, hur och när människor i andra delar av världen valde att immigrera till USA. Vi fick reda på att ett område här i USA kallas New Sweden! Vi åkte vidare med färjan till Frihetsgudinnan. På den ön åt vi picknick och tittade på frihetsgudinnan. Även där fanns ett museum, som låg inuti frihetsgudinnan, detta handlade om hur statyn hade byggts. Jag, pappa och Nelly gick dessutom upp en bit i frihetsgudinnan! Middag åt vi på Chipotle, en mexikansk restaurang. Dagen avslutades med födelsedags-cupcakes på det nya hotellet.